PRIMERS RESULTATS ACADÈMICS...
Benvolguts pares i mares,
El període d’observació ha finalitzat! A partir d’ara i tenint present els distints resultats obtinguts intentarem millorar les mancances dels vostres fills i potenciar els bons hàbits d’estudi i feina. Durant aquesta primera unitat s’han obtingut un gran nombre de qualificacions, sobretot a la destresa del Reading (Comprensió Lectora) i del Writing (Capacitat per elaborar textos escrits en la llengua anglesa); Així doncs s’ha realitzat la mitja i per això a partir d’ara només podreu veure una única nota pertanyent al tema 1. Per qualsevol aclariment, no dubteu a posar-vos en contacte amb la seva mestra d’anglès.
L’observació s’ha realitzat al Reading i al Writing pel fet de ser les dues destreses que més dificultats presenten els alumnes per norma general.
Amb aquesta observació el que es pretenia era aconseguir dades d’autonomia (a l’hora de realitzar les activitats per ells mateixos), responsabilitat (per entregar-les dintre de les dades establertes, sempre amb temps suficient d’execució), conseqüència amb els seus actes (quan després de la 1a data d’entrega i una primera pròrroga, aquí sí se us ha presentat als pares aquesta informació; per tal que el fill tingués una altra oportunitat sabent que si no ho feia, no només ens hauria de donar explicacions al mestre, sinó també a vosaltres, pares) obtenint d’aquesta manera una nota segons la feina i dedicació realitzada.
Així com també es pretenia observar el grau de confiança amb els pares a l’hora de compartir els resultats obtinguts i cap als mestres si tenien dificultat a l’hora de realitzar alguna activitat; així com l’explicació de l’English Web com eina per poder seguir l’evolució dels vostres fills i exemples o explicació de cada una de les activitats a realitzar.
No s’ha avisat expressament mitjançant l’agenda la mancança d’activitats a realitzar per l’observació abans esmentada per tal de poder donar resposta a uns ítems fixats a la metodologia a seguir ja que era de gran importància saber què eren capaços de fer per ells tots sols i quines destreses eren capaços de desenvolupar.
Des del centre necessitam realitzar unes proves inicials per obtenir el grau de motivació cap a l’assignatura, posada a la pràctica de tots aquells coneixements previs necessaris per tal de resoldre els nous reptes educatius, saber realitzar per ells mateixos i sense l’ajuda de cap adult lectures comprensives, saber tenir la lògica i el sentit comú suficient per cercar i estructurar la informació; així com saber-la aplicar on i quan pertoca; esser capaços d’extreure idees principals per ells mateixos, formar-se d’aquesta manera una opinió pròpia, per finalment aconseguir de forma autònoma crear, comunicar i planificar els seus pensaments.
Per tal de poder ajudar a cada alumne de la millor manera possible s’ha dedicat el tema 1 a fer-ne el seguiment. Ara que sabem les dificultats que han tingut, podrem ajudar-los d’una manera més personalitzada.
Ajudar NO significa realitzar-los les feines (això és el que sempre els intentam explicar quan “ajuden” a un company”; sinó guiar-los i presentar-los distintes estratègies per aconseguir la pròpia autonomia.
Des del centre promovem que els alumnes aprenguin a aprendre per ells mateixos; amb les seves derrotes i victòries; ja que així aprenen a ser autònoms. Tots quan començàrem a caminar, anar amb bici... de segur que ens caiguérem moltes vegades. Per molt de greu que ens sàpiga o preocupació que això ens suposi és un procés i tots l’hem de seguir. Poques seran les persones que davant un aspecte nou de la vida, ho faci bé a la primera.
És un procés, s’ha d’anar avançant i millorant, però tot amb un ritme i un ordre. També és de gran importància la iniciativa i el desenvolupament personal.
Estan aprenent a ser autònoms i d’això es tracta; ja que dintre i fora de casa han de tenir més responsabilitats i realitzar-les per ells mateixos. Recordam que estan aprenent a fer-ho, és un procés continu; com la seva avaluació. Si ara durant el primer trimestre els resultats no són del tot bons, no ens hem d’alarmar; els hem d’ajudar, guiar a millorar però no tornar a quan eren petits i fer-los els deures. D’aquesta manera limitam la seva autonomia. No sempre podrem estar al seu costat quan ens necessitin; així doncs quan abans comencem a “entrenar-los” millor!
Amb la metodologia presentada al quadern d’anglès es pretén exactament el mateix; esser capaços de ser ordenats, la importància de millorar la presentació; tenir un control espaial considerable per saber el funcionament d’aquesta nova eina.
Se’ls està preparant per l’institut. Ja són capaços de fer-ho, confiem en ells i paciència; a poc a poc aniran millorant el propi control del seu material d’estudi. Estan aprenent i això és bo! Hi ha distints ritmes d’aprenentatge. Encara tenen 7 mesos per davant. Temps suficient per aconseguir-ho. No es pretén obtenir un 10 des del principi sinó una avaluació favorable dia a dia.
A l’educació actual hi ha 8 pilars fonamentals pels desenvolupament educatiu dels vostres fills i han de ser competents a cada un d’ells.
1. Competència Comunicativa
2. Competència Artística i Cultural
3. Tractament de la Informació i Competència Digital
4. Competència Matemàtica
5. Competència d’Aprendre a Aprendre
6. Competència d’Iniciativa i Autonomia Personal
7. Competència en el Coneixement i Interacció amb el Món Físic
8. Competència Social i Ciutadana
7 en el cas de la LOMQUE
1. Comunicació Lingüística
2. Competència Matemàtica i Competències Bàsiques en Ciència i Tecnologia
3. Competència Digital
4. Aprendre a Aprendre
5. Competències Socials i Cíviques
6. Sentit d'Iniciativa i Esperit Emprenedor
7. Consciència i Expressions Culturals